From Tenerife ・テネリフェから

テネリフェに住む翻訳家の英詩、写真、絵画、音楽、スペイン語など

Bouquet  夫が摘んできてくれた花

Bouquet

Yellow and purple little flowers

Holding them with your bruised hand

Run to me and hand me over the bouquet

We will have a small banquet

 

You were sick in bed for a month

I missed seeing you under the sun

I missed kissing you until I felt numb

You were stuck in the bed for a month

You suffered much pain

You screamed like you were insane

 

But, the warmness of the sun broke your curse

Holding little flowers with your bleeding hand

Run to me and hand me over the bouquet

We will have a special banquet

 

2/19/2017

https://www.poetrysoup.com/poem/bouquet_877318

私の夫は、線維筋痛症という病気です。それで、時々寝こむ時があります。彼がそうやってしばらく寝込んでいたあとでした。ある日天気が良くなり(症状が天気に左右されます。)彼が起き上がることができたので、家族で、素敵な庭のあるレストランにピザを食べにゆきました。その後、彼は息子と外でちょっと遊んで、私に、花を摘んできてくれました。その時のことを詩にしました。

この詩は、PoetrySoupの詩の「My Hero」コンテストで2位になりました。

写真は、実際に夫が摘んできてくれた花と、それを食べようとしているうちの猫。

f:id:Felicia-J:20170530154651j:plain

ピザを食べた、レストランの庭。

f:id:Felicia-J:20170530155131j:plain